KABASHITOR UNLIMITED SAYS ABOUT KG TAMBATUON

Wednesday, September 20, 2006

Ikan Kadamaian

Ni gambar saya dengan sepupu saya Aloysius... Dia pun gila glamer juga tu... Hahaha... Ikan yang kami pegang tu nama dia ikan sungai air tawar... hahaha... saya pun ndak berapa pasti bab saya bukan nelayan... saya petani jak... hahaha...

Batu besar tu nama dia 'Kosondoton' bab rumah En. Sondoton yang betul betul boleh dilihat bila menaiki batu tersebut... hahaha... katanya madah!

Manusia yang ramai-ramai di belakang kami tu sedang tangkap ikan laah tu... Di kampung kan ada satu acara menangkap ikan beramai ramai... 3 tahun sekali jak... main bola sepak pun kalah... hehe... World cup laa.. Jadik, lau amik ikan nda ikut time, kena sogit kampung la... i mean adat kampung... dikira mencuri ikan laa... Denda dia biasanya seekor kambing jantan yang baru lepas susu.. hehe... pandai pandai jak ko ni Holly... cam ketua kampung jak... hahahaha

Ikan di Sungai Kadamaian yang mengalir di Kg. Tambatuon... Teno lah... banyak kah Ikan dia? Banyak kan? Tu 'pilak' baju merah tu Allex laa... dia model saya untuk cerita sal ikan di kampung saya ni... Lau mau tau, gambar ni Beranama beli kat saya RM 300... hahaha... Utusan pun beli dari Bernama juga... Hehehe... Tu lah baiknya kalau orang dah jadik Candid tu... hehehe

No comments: